IT-nörds!



Ja, då var det dags att laga rotmos till familjen! Glöm nu inte att kolla in bloggen imorgon, då jag tänkte pressa fram lite kul om IT-nördar. Något som jag lovade i ett svagt ögonblick för någon veckan sedan. Själv är jag raka motsatsen till en IT-nörd, då jag är IT-störd.

Vi får väl se om jag kan komma på något rättvist att skriva om dessa halvapor. Nä, nu ska jag inte börja i fel ände och döma ut dem redan idag. Men imorgon era jävla missfoster! Nä, rotmos var det ju.

Förresten! Innan jag stänger ner hemmadatorsenheten, tänkte jag ge er några synonymer på ordet badmössa, lagom till att det första doppet i haven nu nalkas.

Alltså, vad ni kan kalla badmössa om själva ordet badmössa skulle försvinna temporärt ur ert ordförråd;

Dykhinna
Arneborgare
Simkådis
Östersjökeps
Crawlspets
Badcabriolet
Spitzluva
En Weismullare
Sjögummi
Mjällballong
Vattenbasker
Fukthuva
Dykskydd
U-båtsboj
Vågklyvare
Durexturban
Plaskhinna
Öronhållare och Skallförlöjligare.

Detta var ett axplock, men jag hoppas de kan komma till nytta i vår och sommar. Det krävs också lite sportkunskaper för att fatta vissa. Så för er som inte vet att Arne Borg, Mark Spitz och Johnny Weismuller var framstående simmare på sin tid, tough luck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0