Vem gillar?



Ja, då har jag kommit på lite under min dagliga powerwalk. Jo, jag powerwalkar faktiskt, för jag tycker att det är kul och nyttigt att powerwalka. Powerwalkar ni?

Inte? Nä, vi behöver ju inte alla powerwalka. Vad har jag nu funderat på då? Jo, helt enkelt saker som jag inte gillar. Ni kanske älskar dessa saker och då kan ni dra dit pepparn växer. Förövrigt ett ställe, dit inte ens personalen på Kockens kryddor vill resa.

Vem gillar?

Folk som powerwalkar*.


Folk som går på vänster sida på gångbanor. Hallå! Vi gick över till högertrafik för 43 år sen!


Folk som inte lägger upp avgränsarpinnen efter sina matvaror på kassabandet.


Han som sätter sig bredvid dig på bussen och stinker gammal armsvett. En odör som han försöker dölja genom att pysa ut lökrapar var femte minut.


It-killen** på ditt kontor som tror att han är världens härskare på arbetstid, men som har två kompisar privat. Sin farmor och en datasupportkille som bor i Indien.


Telefonsäljaren som vill ge dig ett alldeles ”speciellt” erbjudande för att du är en sådan bra kund och som varit hos dem så länge nu. Hallå, grabben! Jag har varit kund hos er i 7 veckor!


De tre olika säljare som ringer från samma företag samma vecka och undrar om du vill ha, låt oss säga DN, för ett specialpris, när du precis TECKNAT ETT AVTAL MED FUCKING DN FÖR FYRA VECKOR SEDAN!!


När TV4 avbryter filmen med nyheterna som de ändå kört en gång i timmen hela jävla dagen. Ja, vi vet att Eyjafuckingfjollajökull är aktiv!!!!!!


Att Lennart Ekdal är så jävla mesig mot fuskbyggarna i TV4. Vad har hänt med hans huggtänder? För fem år sedan hade han sprungit fram och virat mikrofonsladden runt halsen på dem och sparkat dem på kulpåsen.


Att Martin Timell går runt som en nyexaminerad präst i samma program. Känns som att han vill stänka vigvatten på alla sneda och vinda väggar.


Folk som ökar hastigheten när man kör om dem.


Folk som kör om en, för att 25 meter senare ta till höger och parkera. Pucko!


Att pizza sägs vara onyttigt. Det är inte pizzan, utan jordnötterna vid sidan av som är onyttiga!


Taxichaufförer som envisas med att spara lite vitlöksdressing i mustaschen.


Samma taxichaufför som också envisas med att röka fyra bloss på sin cigarett mellan samtliga körningar.


Att framkörningsavgiften i Stockholm räcker för att ta sig med taxi mellan Malmö-Helsingborg.


Att framkörningsavgiften i Stockholm räcker för att föda en familj i Ghana i fem dagar. Inklusive videofilm och snacks. Synd att de saknar tv och istället kastar frisbee med DVD:n.


Videouthyrare som hyr ut film till familjer som saknar dvd-spelare.


Killar som lirar frisbee-golf på stranden och glömmer bort att jag inte gillar sand i min baguette. Nä, det får bli sista gången i år vi tar semestern i Ghana.


Människor som klagar på andra människor och utnyttjar sin blogg till syftet.


*
Har ni förresten sett de här medelålders kvinnorna som powerwalkar som om de gick i Hitlers paradmarsch i Berlin 1936? Vissa ser iofs ut som att de var på plats då. Lustig syn.


**
Han som alltid fnyser och skakar på huvudet för att du inte har de senaste uppdateringarna och de senaste spelen och ändå aldrig har tilltalat en levande kvinna på krogen. Sin flickvän däremot, som går under namnet ”Sjömansbrud” i Hustlers postorderkatalog, för han dagligen små konversationer med. ”Who´s your daddy?” Who´s your puppy?” "Nej, när ska jag lära mig att jag är gummiallergiker?!"

 
Ja, det var några små instick. Fler lär komma längre fram, men ni ska ju sköta era jobb också, eller hur?


Förresten! Coachen tyckte att killen var för kort för basket. Då blev han skitsur och klättrade upp på avbytarbänken.


Kommentarer
Postat av: Daniella Bella Ibis

Hm.. jag är en powerwalkare och känner inte igen mimg, iaf inte på aaaalla dina punkter.. :)

2010-04-23 @ 13:14:31
URL: http://www.daniellaibis.com
Postat av: Mats

Jag powerwalka som sagt också och det är inte meningen att du ska känna dig träffad på övriga punkter. Såvida du inte är en person som går på vänster sida, inte lägger upp avskiljningspinnen på kassabandet, jobbar som telefonsäljare, luktar svett på bussar etc etc. ; )

2010-04-23 @ 13:32:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0