Yrkesguiden vi önskade fanns.



Ja, såsom aktivt arbetssökande eller öppet arbetslös som det heter, önskade jag ibland att det fanns ett större urval av yrken att välja mellan. Därför uppfann jag lite nya yrken i morse när jag var ute och gick.

Här nedan har jag listat dessa och om ni anser att något eller några av dessa bestämt existerar, ring mig, så jag kan söka!

Ångestladdare

Yrkeskonstnär

Salmonellaterapeut

Insektshotare

Pjäsförstörare

Sillillustratör

Hönshatare

Hotellvetare

Onanist

Kyrkbänksrättare

Företagskittlare

Dammråttetämjare

Kuddkrigare

Meningsbyggare

Gomsegelfantast

Engångsläkare

Brevbombsbärare

Salivgivare

Tryckfelsnisse

Självförsvarsadvokat

Bankomatstädare

Hällristare

Cykelimitatör

Vittne

Hells Angelsräknare

Prototyp

Bordellpappa

Jourhavande fiskare

Kollekthåvsreparatör

Köbildare

Legitimerad möbelmassör

Tankeställare.


Ja, det var några exempel. Nu är det säkert några av er (tre) som tycker att ett eller flera yrken redan existerar som sagt men ta kollekthåvsreparatör t.ex. Det är ju rimligt att tro att en kollekthåv någon gång kan gå sönder eller slitas i stycken vid högmässan. Men då tror inte jag att prästen skickar den till en speciellt utbildad håvreparatör i Vatikanstaten eller något liknande, utan han tar helt sonika hem den och sitter framför Wipe-Out på Kanal 5 och syr ihop den. Detta gör honom dock inte till en kollekthåvsreparatör, utan han är helt enkelt en präst som fixat håven. Annars kan man ju tänka sig att påven fixar håven, men så är det alltså sannolikt inte.

Förresten! Boxarens hemorojder, upptäcktes i ringen.






Kommentarer
Postat av: tips

..bokhållare kanske?

2010-04-15 @ 09:11:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0