Förbränn!



Hej och goddag älskade läsare!

Ni är för mig vad marsipantäcket är för en prinsesstårta!

Bantning, viktminskning, förbränning, sexpack till sommaren, Danska hospitaldieten, Nutrilett.

ETC, ETC, ETC.!!!!!

Jag skojade i många år med min älskade mamma att hon har "bantat" i hela sitt liv.

Känner ni igen det? Mamma som har testat alla olika bantningsmetoder sedan 1971? Min mamma har egentligen aldrig behövt banta, men har genom alla år kommit hem med allsköns olika nya metoder.

Fucking media!

Nu har jag plötsligt insett, att jag är precis likadan! VA? I´ve become my mother!

"Genvägar äro senvägar", var en replik ur en skolpjäs som min klass spelade 1978 och så sant det är.

Man letar bara efter det sätt där man behöver lägga så lite kraft som möjligt för så effektivt resultat som möjligt. Hur många drömmer inte om det där bantningspillret? Ofarligt och gott! Typ ett sånt piller som bara Uppfinnar-Jocke kan fixa till.

Nä, jag erkänner härmed till omvärlden att jag har bantningsplåster i nattduksbordet och förbränningspiller för 500:-/burken i skafferiet. Dessutom ljuger jag för mig själv varje gång jag blandar en chokladshake från Nutrilett. "Mmm, inte så dumt, trots allt". Bullsh....! Det smakar ju som om man spillt ut tunn O´Boy på ett gammalt pergament, men inte orkat blanda ett glas till, utan ligger nu i montern på Historiska muséet och slickar ett gammalt egyptiskt pergament från 1327 f.kr.

-"Vad fan håller du på med", skriker muséevakten.
-"Den här gången kom du undan, men jag tänker behålla O´boyburken!"

Tjuvrusningen ut ur muséet gav inte tillräcklig förbränningen och jag måste lägga om strategin.

Efter en viss avvikelse från ämnet, är jag nu tillbaks på banan igen.

Jo, jag måste skaffa mig en j-a massa disciplin nu! Har sjukt svårt för att röra på mig om det inte innefattar en boll på något vis.

Försöker hela tiden hitta ursäkter för att slippa röra på mig.

Nu har jag dock fått in en trevlig rutin, där jag powerwalkar varje dag, efter att jag lämnat min son på dagis. Tro det eller ej, men powerwalken har de tre senaste dagarna, övergått i jogging. Men låt er (?) inte luras av det. Minsta lilla och jag tappar fokus, PANG, så är jag tillbaks i samma gängor.

Kan inte Uppfinnar-Jocke komma på det där pillret snart?

Man läser ju då och då om dunderpiller, men sällan är bieffekterna av sånt slag att man kan acceptera dem.

-"Fan vad snygg Mats är nu för tiden, synd bara att han har stora svarta hårstrån överallt inklusive gom och handflator samt att hans näsa nu täcker 78% av hans ansikte. Men, oj, vilka magmuskler! Var? Jo, där under de hängande bröstvårtorna!

Nä, det blir trots allt till att röra sig och äta rätt.

Nu gör jag ett sista försök och funkar inte det...ringer jag Uppfinnar-Jocke. Vad har Ankeborg för riktnummer?

Eller bor han i Långtbortistan?

Bröstvårtorna kan man ju alltid tejpa upp på axlarna och jag har ju faktiskt alldeles nyligen fått en sprillans ny Philishave av min älskade sambo.

Sluta blogga, ut och jogga!!



Kommentarer
Postat av: Bella

Jag vill oxå ha det där pillret, ok? LOOOOOVAAAA!!

2010-08-19 @ 12:21:58
URL: http://www.daniellaibis.com
Postat av: Mats

Haha, det är nog lättare att hitta Uppfinnar-Jockes telefonnummer.

2010-08-19 @ 12:31:01
Postat av: Besserwisser Åke

Han heter Oppfinnar-Jocke.... Heeeej bantamera

2010-08-19 @ 13:24:00
Postat av: Mats

Åke, du har såklart helt rätt, men nu menade jag min näre vän Uppfinnar-Jocke i Hägersten. Ähumm....eller? ; )

2010-08-19 @ 14:08:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0