Äntligen hemma!



Godmåndag veckoälskare!

Det var tusan att vara busy för att vara arbetslös då!

För att min A-kassa inte ska bli sur, vill jag klargöra att jag söker jobb som en iller. Inte som iller, utan som en iller alltså. Det gäller ju att vara djärv och på bettet för att få bra jobb nu för tiden.

Jaha, då har man blivit med hus. Det blev ett trevligt radhus i....nä, jag tänker inte skriva var jag flyttar, för då kommer ni bara stå där på morgnarna med era block och era tomater!

Men en sak som är lite kul i sammanhanget, är ju mäklarna eller rättare sagt hela processen med ett hus eller lägenhetsköp. I vilken annan situation när ni ska köpa något, ska det pris som köparen visar upp...HÖJAS!

Tänk om det var så på ICA? Du plockar en liter mjölk och det står 7:90 på hyllan. Sen när du kommer fram till kassörskan öppnar hon upp budgivning på den. "Ja, du kan följa budgivningen hemma i lugn och ro framför datorn. E-bud! Eller nu kom jag att tänka på en annan sjuk sak. Varför i h-e ska servitörer ha dricks?? Det är ju en gammal lämning från den tiden när de enbart levde på dricks för f-n! Jag har själv stått otaliga år i klädbutik och servat folk. I timmar har gubbar gått runt med mig och grymtat om vilken slips de ska ha osv, sen när de är klara, så ska DE pruta! What the...! Är det inte så att jag enligt servicelogiken, borde få dricks lika mycket som den slöe fan som bara bär in en tallrik och två öl till mig på två timmar när jag är på restaurang?? Hm, ja det blir kanske några fler öl än så, men ni fattar va?

Nu när vi köpte hus, valde vi faktiskt att kontakta mäklaren innan visning och fick lägga bud utan inblandning av sånna som har mer pengar än oss och det var ju fantastiskt skönt. Men jag funderade på hur mycket mäklaren behövde göra för att kamma hem den försäljningen. 5 minuter för att lägga upp annonsen. 7 minuter totalt i tlfn med mig och säljaREN SAMT EN HALVTIMME MED ATT GÅ IGENOM ETT STANDARDKONTRAKT...DET VAR JU SJÄLVA HELVETESSHIFTANGENTEN DÅ. ÄR MINA FINGRAR SÅÅÅÅ JÄÄÄÄÄÄÄÄ...........FETA?

(5 minuter senare)

Jo, det måste vara himmelriket att vara mäklare? De påstår att de jobbar under obekväma arbetstider, jovisst. Men vad gör de på en visning? Står och ler falskt i dörröppningen medan de delar ut fruktansvärt fula objektsbeskrivningar! Jag har varit på en hel del visningar faktiskt där mäklaren inte riktigt vetat var han var. Inte haft svar på de enklaste frågor. Simpelt!!


Nä, denna krönikan var inte planerad överhuvudtaget och jag är inte kul någonstans.

Därför tycker jag vi stannar där och jag åker till järnaffären och köper nytt balkongdörrshandtag och ni ägnar er åt något som får just er att må bra. Nu får inte mitt järnaffärsuppdrag mig att må så speciellt bra, men jag måste fixa det innan visningen.

Hoppas bara vår egen mäklare vet var han är på torsdag!

Må gott och bo väl!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0