Kör kvinnor bättre än höns?



Hej sysslolösa!

Vem kan man häckla en sådan dag som denna om inte kvinnliga bilförare?

Vad är det som är så speciellt med denna dag, som gör att man kan skoja om oss, tänker ni kvinnor?

Inget speciellt, utan det går bra att driva med kvinnliga bilförare på alla årets 365 dagar.

Nu funderar några av er tjejer på att inte fortsätta läsa och kanske rent av lägga ner den här bloggen för att jag börjar bli lite taskig. Nä, jag var taskig redan för några veckor sedan när jag drev med IT-nördar, och skrattade ni så glatt.

Så nu stannar ni snällt kvar och läser detta inlägg!

Varje gång jag påpekar för en kvinna att de kör illa, kontrar de alltid med att: "Statistiken säger att män...bla, bla, bla...."

Ja, statistiken ljuger ju inte, men å andra sidan slår jag inte sönder en massa porslin heller när jag diskar. För jag är FÖRSIKTIG. Detta gör inte mig till en bra diskare, bara att det tar lite längre tid.

En kvinna är inte försiktig i trafiken, hon är överbeskyddande!

Vem känner en kvinna som kan fickparkera?

Hallå!! Jag kan fickparkera, tänker några av er.

Nä, det kan ni inte! Ni kan kanske få in en bil i en parkeringsficka, men det tar två och en halv timme och då har din medpassagerare ändå gått ur bilen och försökt hjälpa dig in.

Kvinnor tycks tro att oavsett vilken bil de sitter i, är yttermåtten 11 meter x 7 meter x 4 meter. Herregud! Hur många gånger har jag inte sett en kvinna backa ut ur en vanlig parkeringsplats på typ en helt vanlig ICA parkering och det tar en kvart. Hon backar rakt ut, utan att vrida ratten överhuvudtaget, sen stannar hon en meter(!) innan bilen bakom. Efter detta lägger hon i ettan och kör sakta, sakta framåt med ytterst lite vrid på ratten, tills hon stannar en meter innan bilen som står snett framåt höger. Nu är det dags för backen igen. Usch, kan jag klara detta med en backning till bara, tänker kvinnan. Nja, givetvis är detta beroende på hur stor parkeringsplatsen är förstås, men i detta läge vågar jag gissa att det kommer krävas minst två backningar till.

När kvinnan väl har kommit ut från parkeringen, kan man lugnt räkna med att mjölken är ljummen, chokladglassen påminner mer om soja och barnet i baksätet har ätit upp sin godisklubba, som egentligen var tänkt att räcka hela vägen hem och nu genast vill ha en till.

Varför är det nu så här? Har kvinnor sämre syn eller är de mer rädda för att krocka med någon annans bil?

Nä, det handlar om att kvinnor lyssnade på sin körskolelärare och kör sin bil med exakt den försiktighet, uppmärksamhet och nervositet som de gjorde vid uppkörningen. För vilken kvinnlig bilförare, oavsett hur länge de kört bil, använder inte "Tio i två"-greppet på ratten tex?? Sen går en kvinna alltid igenom alla reglage, likt en flygkapten, innan det är dags för start. Då hoppas man att det åtminstone ska komma en snygg flygvärdinna med jordnötter och ett glas skumpa, men istället sitter man där frustrerad i baksätet och "gasar" med högerfoten. 

Min körskolelärare sa något väldigt bra till mig för 26 år sedan. "Man kör bara regelrätt under själva uppkörningen". Detta fick mig att slappna av och det krävdes bara tre uppkörningar innan jag kunde checka ut körkortet. 26 år senare har jag endast bestraffats två gånger. Bägge gångerna med 350 kronor för felparkering.

Kör då trots allt kvinnor bättre än höns?

Jo, det gör de ju faktiskt, men det beror bara på att en höna inte når ner till pedalerna. Inte om den ska hålla "tio i två" samtidigt i alla fall!!

Däremot tror de sig ha full kontroll över bilförningen...när de sitter i baksätet!

Gee! Inte ens USA:s president får lika många råd och anvisningar på en vecka som en man får av en kärr...kvinna i baksätet, under en normal biltur! De själva kan som sagt inte fickparkera, men inte allt för sällan pekar de på p-fickor där det hade fått plats en normalstor flickcykel och skriker: Där! Där, kan du stå!

Eller vilken kille gillar inte dessa?

-Måste du gasa på så mycket efter grönt ljus?
-Här é faktiskt 70?
-Oj, é pappa ute och kör rally idag, säger de och ler mot lillen.
-Var det nödvändigt att köra om här, vi ska ju ta till höger om bara fem kilometer?
-Jag troooooooooor, du skulle ta av där. Nä, vänta! Fel av mig, jag höll kartan upp och ner.
-Är det okej om vi stänger av radion?
-Ska du inte växla upp nu?
-Älskling...jag måste kissa igen.
-Älskling...jag måste kissa igen.
-Älskling...jag måste ki.....

Zzzzzzzzzzzzzzzzzzz......

Inte konstigt att statistiken säger att män orsakar fler olyckor. De har förmodligen blivit nersövda av tjat!

Nä, tjejer! Överlämna bilkörningen, matlagningen, barnpassningen, städningen, gå ut med hundningen, laga staketet, klippa gräset, gå på Systemet, titta på sporten, göra av med för mycket pengar på travet etc, etc, åt oss, så kan ni göra det ni är absolut bäst på:

Ta hand om oss när vi är dödsförkylda!

Love U!!!!!

Förresten! INBROTT i fastigheten! Vinden blåst!

Kommentarer
Postat av: teddy

Vi kan inte fickparkera pga att ni män lär oss att 15 cm är egentligen 30 cm......! Så när ni skriker på oss är det ert eget fel.

2010-05-14 @ 12:52:09
Postat av: Mats

Nä, tvärtom. Vi lovar 30cm, men det visar sig bara vara 9.5cm.

2010-05-14 @ 13:11:49
Postat av: Bella

asgarv!!!

2011-02-24 @ 09:38:02
URL: http://daniellaibis.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0