En nasse är inte alltid en nasse?



Goodmorning selfabusers!

Jag har nu suddat ut tre långa stycken där jag kastade sand på en journalist som skrev en artikel om Kungahusets historiska relationer med nazisterna. Insåg att jag blev alldeles för seriös och även om jag lämnat min blogg öppen till 8% för allvarligare reflektioner, kändes det fel att inte tramsa såsom jag brukar göra.

I kort vill jag bara säga till Henrik Arnstad på DN, att ta det försiktigt när han ska ner från sin jättehöga häst för att gå och dricka varm O´Boy.

"De lata" eller Kungafamiljen som de är mer kända som, måste ju få fokusera på viktigare saker nu. De semiförståndiga barnen har ju så jobbiga dagar framför sig nu och behöver inte påminnas om att deras farfar swingade med tjocka flygvapenministrar,  taniga mentalpatienter med runda glasögon vars hela garderob består av svart läder eller att morfar spelade Hej Knekt med en liten lustig Österrikare som balanserade en bit skånelakrits under näsan.

Känns det inte som att dagens journalister bara skriver för sig själv? Alltså i syfte att framhäva sig själv, snarare än att förmedla något intressant till oss andra i samhället? Nu är säkert ovan nämnda Henrik lite mer av en "seriös" journalist, men betänk dessa löss som jobbar för den sk. skvallerpressen.

Skulle man tex kolla in Johan T Lindwalls släktträd, är jag övertygad om att hans farfar var blodigel och hans morfars far var en av gam. Att han själv mer ser ut som en galt*, kan bara kopplas ihop med ett synnerligen osunt leverne. Aha, nu förstår ni varför hans familjehem ligger på Skansen.

*Med återkoppling till rubriken.

Avslutningsvis vill jag gratulera Tre Kronor som i vanlig ordning kämpade till sig en välförtjänt seger mot ett framstående motståndarlag. Såg ni som Michael "Nyllet" Nylander svettades och flåsade i pausintervjun? Oj, stå redo med hjärtmassageflimmereltjoffgrejen, säger jag bara. Killen höll ju på att avliva. Mot FRANKRIKE!!!

Nä, varför inte kalla in Sven Tumba i laget också? Han är ju i alla fall solbränd.

Må gott alla ni, nu ska jag försöka dämpa febern med hot och halstabletter.

Förresten! Är radiohandlaren en stereotyp?

Kommentarer
Postat av: Henrik Arnstad

lovar tänka på detta när obojen blandas!

2010-05-20 @ 16:03:43
URL: http://skyldig.wordpress.com
Postat av: Mats

Kanon Henrik! Jag har köpt den nya med mörk choklad, så jag kan bjuda!

2010-05-20 @ 17:56:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0