Kreativt ide.



Hej ärade läskunniga och ni andra som bara är här inne för att titta på bilderna!

Jag har haft en lite längre paus i mitt skrivande än tidigare och det beror på att denna hösten har grötat ihop sig lite. Dels för att jag med hela min bröstkorg söker ett nytt jobb, men även på grund av att jag och min lilla familj, ska flytta.

Sen försöker jag få lite ordning och reda på hur jag skulle vilja ha det med mitt skrivande.

Därför har jag beslutat mig för att lägga bloggen lite på tö. Inte på is alltså, utan på lite ljummen, droppande, rinnande is. Mer tö alltså.

Det låter kanske lite motsägelsefullt, men när andan faller på och tiden gives, ska jag skriva så att fingertopparna ser ut som Sune Mangs kinder (röda och något svullna) strax innan han ställde filt-tofflorna och satte på sig träfracken.

Under tiden får ni hålla tillgodo med vad den "Svenska humoreliten", har att erbjuda. Usch, jag fick nästan en sur uppstötning där. Suck, önskade att man ringde mig från något framstående produktionsbolag och sa lite flämtande i luren; "Är det Mats Pernfors?" "Vi behöver dig, när kan du komma hit?"

Nä, jag vet att det stekta sparvarna inte bara flyger in i munnen och tur är väl det. Jag vill ha mina sparvar friterade!

Nog!

Tar i baken och sköt riktigt bra om er så länge!

Får ni abstinens, finns ju alltid det fenomenala arkivet.

Hälsningar

Mats Pernfors
Modest och liten i maten.



Kommentarer
Postat av: Clas

Ah, jag var mest har for att titta pa bilderna. Men a andra sidan kommer bloggen saknas da det var valdigt fina bilder.

2010-09-27 @ 12:54:09
Postat av: Mats

Vem vet, jag kanske lägger in lite bilder, då och då?

2010-09-27 @ 13:02:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0