Marlon Brando var en jättestor skådespelare!



Hej igen mina små wasabinötter!

Är inte filmskådespelare jävligt överskattade?

Visst, det finns och har funnits tiotusentals skådisar och alla håller såklart inte högsta eller lägsta nivå.

Men tänk ändå att ha ett yrke där du får göra om allting som går fel. Om och om igen.

Cut! Take it from the beginning, aaaaaaand, action!

Igår natt såg jag Apocalypse Now för andra gången i mitt liv. Första gången är så längesedan att igår kändes som första. Det var dock sista gången jag såg den, för den suger! JO! Den SUGER!

Ni som tycker annorledes, är bara pretentiösa filmnördar som gillar den, för att man SKA gilla den!

Den är pervest introvert och psykodelisk. Jag hatar sånt skit! Den har förstås sina ljuspunkter, som tex när Robert Duvalls rollkaraktär Bill Kilgore, ser Vietnamkriget som sin egen lilla lekplats. Man tänker lätt tanken att det fanns den typen av psykopater på riktigt. Kanske inte med surfingbrädan i högsta hugg vid granatattacker, men trots allt.


"I love the smell of napalm in the morning"

I övrigt är det bara en jävla långtråkig båtresa där endast Martin Sheens whiskybalsamerade röst, underhåller oss.

Nu skulle jag egentligen inte recensera film, utan mest kasta skit på skådespelare.

Med tanke på mitt val av förstabild, förstår ni säkert att jag initialt vill kasta lera på Marlon Brando. Visst, han var en "hunk" när han var ung, men han låter för fan som en hes mops. Ni har väl alla hört när en liten stackars mops fått något i fel strupe. Det låter ju värre än Robert Gustavssons patenterade slemhostningar (som förresten bara var roliga de tiotusen första gångerna. Lägg ner det nu Robert, för vi har alla hört dem till förbannelse).

Det värsta man kan säga om Marlon Brandos röst, är att han låter som Marlon Brando.

Nä, vissa blir av någon outgrundlig anledning ikoner utanför mitt förstånd. 

Visst att man har sina favoriter och gillar dem mer än andra, men som sagt, i vilket annat yrke, får man göra om när det går fel. Ja, ni kan säker rada upp några stycken, men det är min blogg och jag bestämmer!

Undrar hur framgångsrik tex Tom Cruise hade varit om man bara fick en "take"?

Jag listar inte de uppenbara, mest överskattade pajaserna i Hollywood, men ni vet vem de är.

Arnold Schwarzenegger
Sylvester Stallone
Angelina Jolie 
Dolph Lundgren
Tobey Maguire
Mark Wahlberg
Hugh Grant
Pierce Brosnan
Sienna Miller
Omar Epps (Läs tidigare krönika om Dr House)

Etc, etc, etc, etc............

Jag skrev i och för sig att jag inte skulle lista några............men jag LJÖG!!

Känner mer och mer att dagens krönika bottnar i grym avundsjuka, men jag samlar mig och ångar på.

Var var vi? Jo! Marlon "The hoarse Mops" Brando! Visst, han var som sagt en Adonis i sin ungdom och han tillhör absolut inte de sämsta, men jag förstår ändå inte hans storhet. Jag förstår hans fetma, men inte hans storhet.



Dessutom var han väl inte helt frisk i huvudet, men det är väl omöjligt att hålla fossingarna på jorden efter år i Hollywood? Titta bara på de svenska, danska och norska Hollywoodfruarna som verka helt kuckoo allihopa.

Jag märker att min förkylning täpper till det kreativa flödet, för den här krönikan suger! Den är inte rolig någonstans! Det där med hes mops kanske, men resten är ju bara dynga!

Jag sitter bara här och snorar och nyser och försöker klämma ut skämt likt en förstoppad gorilla som har en blogg och inte kommer på något kul att skriva!

Det funkar inte! Säg något kul om Marlon Brando!

Han var så fet att dopfunten rann över, när han satte sig ner i kyrkan.
Han var så fet att hans skräddare vände på öppetskylten i dörren, när han såg honom.
Han var så fet att hans kostym egentligen var en Volkswagen Golf.
Han var så fet att man hittade Jimmy Hoffa under hans högra bröst vid obduktionen.
Han var så fet att om man ställde Babben Larsson brevid honom, skulle det stå två feta människor brevid varandra.

Nä, nu måste jag nog lägga mig ner, för jag ser stjärnor framför ögonen.

...och INGEN av dem är Marlon Brando!!
  

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0