Yrkesvalet är ditt!



Sorry kära läsare!

Jag ser att ni är några tappra som tittar in med jämna mellanrum och som tvingas konstatera att jag tydligen fortfarande firar jul.

Nä, julen med allt vad det innebär, är för längesedan utkastad, men jag har däremot börjat jobba igen efter en lång period som pappaledig och en höst som arbetssökande. Det var en härlig tid, men nu måsta jag dra mitt strå till stacken....ELLER?

Min stora dröm är att kunna leva på underhållning. Att kunna få roa människor med min sjuka humor och ovanpå detta, till och med få betalt för det.

Nu har jag varit lite för lat för att undersöka vilka mina möjligheter är, utan har mest hoppats på att de stekta sparvarna ska flyga in i munnen (märkligt ordspråk) och då händer ju som bekant inget...ELLER?

Ja, jag vänder mig nu till er, inköpare av tv-program, radioprogram, sketchmanus, bokmanus etc och ber er höra av er. Det är bara att maila mig på; [email protected], så kommer jag med mina manus.

Helt lat har jag ju inte varit då jag faktiskt har ett litet humormanus som skulle passa utmärkt i pocketformat för 79:-. Ja, som gåva istället för en flaska vin när man går bort. Kan bli en riktig succé!

Ja, detta blogginlägg är ju helt befriat från humor, men så går det när man börjar jobba. Rena humortjuven.

Så ni som värna om min humor och vill att den ska spridas, sprid ut ordet, sätt upp affischer, skicka mail, ring samtal! En vacker dag, kanske det är jag som sitter med i Parlamentet eller som flyttar in på Solsidan?

Nä, nu börjar den här annonsen nå sitt slut och jag ska förbereda mig för ännu en kul arbetsdag.

Detta är alltså ett skräckexempel på hur min blogg ser ut, när jag tvingas jobba med annat.

Ha det nu så kul och tänk inte på mig...ELLER?



Kommentarer
Postat av: Katarina Wettermark

God fortsättning!

Skönt att även du till slut slängt ut julen! o tack för att du är tillbaka så vi kan skratta och fortsätta förlänga livet :))

klart vi ska sprida ut dig (blev skumt uttryck) en del komiker behövs bytas ut både här o där, vore himla kul att se dig ersätta dem :)

Ha en KUL och skön helg!

/Katti

2011-01-28 @ 09:16:28
URL: http://www.hemohav.blogspot.com
Postat av: Mats

Tack Katarina! Såg ditt inlägg precis nu. Konstigt!

2012-08-17 @ 12:52:41
URL: http://matspernfors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0