Bertil-Bo Brinks BB-bekymmer

Med jämna mellanrum kommer jag att publicera inlägg eller rättare sagt små märkliga anekdoter. Dessa ska tas för vad de är. JÄVLIGT roliga. Nä, dessa små berättelser är mest till för att ni inte ska tycka att jag är helt normal. Den första berättelsen är lika kort som den är knäpp och handlar om ett lite vilse par som bor i låt oss säga nedre Mälardalen. På fredag tänkte jag att ni skulle få läsa om hur relationen mellan revisor Neander Thal och hans kontorsmöbler plötsligt tar sig fysiska uttryck. Men det är först på fredag. Nu annat ur min kulpåse. Det var en relativt betydelselös söndagseftermiddag som hemslöjdaren och tillika sillillustratören Bertil-Bo Brink, bestämde sig för att aldrig mer syssla med något. Bertil-Bo´s fru Ingaliv, som sedan tre och ett halvt år tillbaks jobbar med fullt ok kollegor, blev oerhört upprörd, när Bertil-Bo meddelar henne om sin nya livsstil. -Hur i helvete ska vi nu ha råd med fler barn?, skrek ingaliv, som mycket riktigt är hennes namn. -Fler barn?, replikerade 3B (som Bertil-Bo ogillade att bli kallad). -Vi har ju redan tre! Ett av varje! Ingaliv som för dagen var klädd, sänkte sitt onormalt ovala huvud och sa med darrig röst; -Men, jag är ju redan med barn. Va, är du säker på att det är ditt??, skrek 3B (Bertil-Bo ogillar verkligen detta smeknamn). -Mitt och mitt, det låg här i magen när jag vaknade i morse. SENSMORAL; Att skolka från biologilektionerna, kan få katastrofala följder. THE END. Psst, förresten. I lördags blev jag aspackad på åtta öl. För att undvika att detta händer igen, ska jag dricka nio öl denna lördag. Fortsätt nu ha en go tisdag och fundera inte allt för mycket på saker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0