Grattis!



Hurra!
På lördag fyller min blogg tre veckor och jag vet inte vad jag ska ge den? Vad ger man en blogg som verkligen har ALLT.? Tänkte att den kunde få en ny rubrik, men den passar ju fortfarande så bra. Kanske att underrubrikerna börjar bli lite slitna och kan bytas ut? Nya kommentarer kan ju inte jag ge den, utan det får ju faktiskt ni ge. Nä, det är inte lätt och någon Spa-weekend kan ju inte komma på frågan. Varför? Hallå?! Bloggen är en digital plattform, eller vad det heter på fackspråk och kan ju inte uppleva saker. Den har ju ingen logisk och smart hjärna som jag har och vissa av er.

Nä, jag tror den får nöja sig med två dagars vila och att jag putsar av skärmen lite.

Ringsignaler
Hur i h-e kan en modern, välklädd man i sina bästa år (44, tror jag) med ett välansat yttre och med de senaste tekniska hjälmedlena såsom en IBook och en IPhone 3G ha en så fruktansvärt supersugande dålig och vämjelig ringsignal som Nokiatune?? Det är dessutom inte det värsta! Samma man tillhör dessutom det pack som fortfarande efter alla dessa år, inte lärt sig var "Tystknappen" på mobiltelefonen sitter. Anledningen till min ilska är att jag nyligen hade en granne på tåget ner till Malmö, som vi kan kalla, "killen som jag beskriver några rader upp", som helt utan respekt för mig och några till, satt där och bara glodde på sin lur medans Nokiatune spelades varm i minut efter minut, varje gång någon ringde.

Dessutom tillhörde han kategorin, "Vi coolingar som jobbar på tågresan och inte sitter och tittar på Eddie Izzard och vräker i oss ett helt mjölkchoklad och Coka Cola och tre koppar kaffe och två brownies (gratis i 1:a klass)".

Ni vet, de som smackar upp ett Excel-dokument på datorn redan innan de hunnit lägga upp jackan och resväskan på hyllan? Sen sitter de där och pillar i detta jävla dokument i timmar. Förmodligen är det ett låst dokument som IT-nörden* på kontoret lagt upp och de sitter bara där och flyttar pekaren som om de vore viktiga.

Nä, sätt på Eddie Izzard och torka sen av chokladfläckarna från kavajslaget när du kommer till hotellet! Det är min livsfilosofi!

Lite skönt hur jag fick in att jag åkte 1:a klass va? För ni fattade väl att jag är hjälten med mjölkchokladet va? Ja, det är inte mycket att skryta med det där med 1:a klass. Kostar ju bara typ 50 spänn mer, men säg inget till den sk. pöbeln bara. "Vi" i 1:a klass vill ju ha det lite lugnt och skönt runt omkring oss när "vi" reser.

Just för att det ska vara lugnt och skönt, insisterar jag på att människor (avarter)likt mannen jag precis beskrivit, omgående tvingas lämna denna planet. Innan de lämnar Tellus, ska dessutom var och en erhålla en handdukssnärt på insidan av höger lår. Ett sk. Snap! Ouch! Farewell! Även kvinnor som joggar med sina barnvagnar i vänstertrafik på gångvägar, ska tilldelas plats på dessa fymdfarkoster. De slipper dock handdukssnärten, men glåpord kommer att kastas efter dem på startbanan!

Dagens tips!
Om en kille med solglasögon och knogjärn, erbjuder dig gratis ansiktsbehandling...Ducka!
Om samma kille vill kramas med dig...Spring!
Om samma kille är lika snabb och insisterar på att "hålla handen"...öka farten.
Om inget av ovanstående hjälper, insistera i alla fall på att han bjuder på en bio och lite popcorn. 

Vänta! Jag inser medan jag skriver, att jag i själva verket beskriver hur AIK-fans uppvaktar tjejer. 

Over and ouch!

*Se tidigare inlägg.

Förresten! Om Henke Lundqvist blir tillsammans med prinsessan Madeleine, blir det inte lätt för kungen att komma hem till dem, puckomotare som ju Henke är.




Kommentarer
Postat av: Vicky World

Vaddå blir ihop?

Du menar blev???

2010-05-06 @ 13:01:13
URL: http://www.vickyworld.se
Postat av: Mats

Nja, nu ska vi väl ändå lugna oss lite och låta de unga tu få lite lugn och ro med sina känslor? ; )

2010-05-06 @ 13:14:51
Postat av: Teddy

Har jag missat något?? Är dom ihop och föresten grattis till bloggen.

2010-05-06 @ 13:48:32
Postat av: Mats

Vet inte, det är Vicky som ligger inne med det kungliga skvallret?

2010-05-06 @ 14:37:09
Postat av: MiA

Du ÄGER Mats!!

2010-05-06 @ 15:13:32
Postat av: Mats

Tack Mia, det var gulligt!

2010-05-06 @ 15:31:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0