Undertecknad gör rent hus!!



Hej lunchinnehavare!

Idag har jag städat lägenheten för vi hade en städerska här igår!

Är det inte själve fan att ett städbolag återigen inte städar ordentligt?? Denna gången kom "Olga" hit och visade mig hur man kan tala dålig svenska samtidigt som man inte kan städa. Snacka om kvinnlig simultanförmåga.

Missförstå mig nu inte och skrik rasist åt mitt håll, jag blir bara så irriterad när städbolagen anställer invandrare för att det ska vara billigt, men sen blir allting så fel och i slutänden ändå dyrt...i alla fall för bolaget.

Vi använde oss av ett bolag som hade det här med familjetradition och erfarenhet och service som devis i marknadsföringen. Sen kommer som sagt lilla "Olga" hem till oss igår och ser ut som att hon inte förstår någonting. Jag började snabbt undra om hon blivit informerad överhuvudtaget om sina arbetssysslor i företaget. Jo, hon hade nog fått reda på att hon skulle städa, men inte vad och hur mycket. Sen började hon fråga mig på obefintlig svenska om "larmnyckeln". Va??? Det tog 11 minuter och åtskilliga Clownen-Manne imitationer av mig, innan det stod klart att hon undrade om portkoden. Puh!

Om grannarna hade tittat in, hade de nog trott Marcel Marceau var på besök, som jag gestikulerade och mimade.


Monsieur Marceau

Sen tre och en halv timme senare är "Olga" klar och jag kunde komma tillbaks till lägenheten för att...städa(!).

Tyvärr var det inte lönt att diskutera med henne eftersom jag lika gärna hade kunnat gå igenom städningen med min sons snuttefil, utan vi ringde och klagade och tog på oss gummihandskarna. Anledningen till att vi inte tog hit någon för att bättra, är att vi har visning i eftermiddag och tiden inte fanns.

Så nu är här så fint att man knappt vill flytta. Leksaker, blöjhink och potta är undangömda i källaren och det känns nästan som förr när man bodde ganska fint. Utan snorigt barn och skrik och skrän. Usch, vilken hemsk tid! Tiden innan kräket, diarréerna, skriken, matvägran, sömnlösheten, kramarna, det söta lilla leendet, pussarna, lekarna, buset, de första stegen, de första orden, de första svordomarna....varför klagar jag överhuvudtaget på något?

Jo, för att NI ska ha något att skratta åt!!!!


Barnet på bilden har inget med mina gener att göra, men vi har en snarlik tvättmaskin.

Ps. För att undvika rabalder om hets mot folkgrupp, vill jag klargöra att det inte är invandrare som inte kan städa, utan det stora problemet igår var språkförbistring och att handledare inte ger rätt information. Kan hända vilken turk som helst. Ds.

Ps2. För att undvika rabalder från den turkiska delen av läsekretsen, vill jag ge er en glass. Ds2.

Må gott alla bröllopsivrare, så ses vi imorgon!

Kommentarer
Postat av: Jonas Silvander

Sjukt bra.... jag gråter !!

2010-06-24 @ 13:44:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0