The blog became a prince!



Tager ni denna blogg?

Var det någon annan än jag som kom att tänka på leksaksparaden ur Tomtens verkstad när ni tittade på Kronprinsessans bröllop i lördags? Jooooo, ni tittade visst!!

Finns det något manligare, för en kille alltså, än att erkänna att man tittade på bröllopet? Nä!

Jag surade i tre dagar för att jag lovat min sambo fulla tv-rättigheter i lördags, men veknade ganska snabbt. Varför kolla in 0-0 matcher i fotbolls-VM, när man kan se massor av nollor här. Dessutom blev det ju en massa mål på slottet.

Jo, leksaksparaden. Visst påminde en del kungligheter om gamla träleksaker? Någon gammal stofil liknade en sån där gammal nötknäppare. De struttade fram i sina gamla galakläder som pruttande sagofigurer. Vissa gubbar såg ut att vara mer metanfyllda än de kor som står och idisslar på våra ängar.

Jag är inte republikan på något sätt, utan jag anser istället att mitt bidrag till apanaget, ger mig rätten att häckla och skoja om dessa figurer. Victoria och Daniel var vackra som tagna ur just sagor och Daniels tal mot slutet av middagen, var riktigt bra faktiskt. Även om det engelska uttalet kändes väldigt Svennis. Han kändes sig säkert lugn efter Svanbergs uttalande i veckan och körde på med sin mellanstadieengelska så det stod härliga till.

"Mejjbi ajj våss nott ejj frågg."

Det viktigaste av allt, tycker jag ändå var, att de gifte sig av kärlek och att man kanske ska tänka mer på det här med att inte inavla. Titta bara på det engelska kungahuset. Herregud vad det måste slamras i dörrarna på Buckingham Palace! De örongenerna får man inte gratis! Det har tagit några generationer av släktträffar för att få de speciella stuket. Hela det engelska folket ser ut att vara berörde av dessa gener, när man tänker efter. Det blir väl så med öriken med tiden? No way to run!

Nåväl, vi kan väl hoppas att Daniels gener bidrar till att vi får tronföljare som kan läsa kartan i alla fall. "Kära Örebroare!"

Nu undrar jag om det är någon annan än jag som kan tänka sig att stoppa ner ett brännbollsträ i Linda Nybergs hals? Maken till irriterande kommentator, har jag inte varit med om! Det kändes nästan som att Hans Chrispinsson, gav upp och inte orkade rätta henne. Hon var ju inne och petade i allt! "Nu ser ni att Victoria kliar sig bakom örat." "Ja, den danske prinsen rättade precis till sin jacka." Yeah, so what!!!!! Shut the f... up!!!!!

Det är lite som när sportradiokommentatorer får chansen att referera tv.

"Nu dribblar han med bollen längs med sidlinjen, tittar upp och försöker hitta någon att passa till, sen tittar han ner på bollen och rusar in i planen i hopp om att det danska försvaret ska öppna upp sig." "Han tittar upp mot läktaren och tänker att hans bror fick väldigt bra platser, tack vare honom." WHAT!!!!!! Idioter!

Tillbaks till bröllopet.

Mark Levengood!



Nu undrar ni om jag ska vara snäll eller taskig?

Jag tänkte var lite taskig och lite snäll. Jag hatar honom, men han var inte så mycket i rutan som i fredags.

Så, det var det om honom!

Nä, int kann mann vell haata Maaark! Nä, hat är kanske ett överdrivet uttryck för hur jag känner, men jag har lite svårt för honom faktiskt. Han verkar väldigt snäll och omtänksam, men h-e vad tjatig han är! Sen tycker jag inte det kommer ett enda väsentligt ord ur hans mun. Han ska samtala med tvååringar och inte mer! Dessutom utsågs han till Sveriges bäst klädde man 1995, när jag delade andraplatsen med 49 andra. Han hade en jävla brosch i halsen då också!!!!! Det är nog där den gamle skon klämmer? Fan, jag hade snyggare skor än honom också! Haha!

Däremot har Ebba Von Sydow gjort ett okej intryck. Saklig och lagom intressant. Herr Luuk bidrar alltid. Kändes som en katt bland hermelinerna, men det var bara fräscht.

Nu ska jag svalka mina känslor med lite saft från Robinsons, sen blir det städning av lägenheten. Det var ett jävla hoolabaloo i lördags. En-rätters med Rosébuffé!

Krama om varandra!

Kommentarer
Postat av: MiA

Du levererar !!

:-)



2010-06-21 @ 15:24:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0