Varannan vatten!



Hej smultron på tråd!

Aldrig mer! Varför drack jag tequila klockan 02.37 igår? Kunde jag inte gått hem efter hockeyn?

Ja, ni förstår vad det handlar om idag?

Jag älskar sprit! Inte nog med att jag behandlar mina spritflaskor där hemma som en 9-årig flicka behandlar sina dockskåpsmöbler, jag njuter av varje sekund jag får dricka en calvados, en gammal whisky eller en White Russian. Det har också hänt att jag njutit av elva starköl, en flaska spanskt lantvin och tre kanelsnaps faktiskt, men då jag har haft turen att uppfostras av förståndiga föräldrar samt även själv varit relativt förståndig, anser jag att jag har en väldigt god relation till sprit. Under vissa perioder av mitt liv, som tex när jag varit singel, har säkert inmundigandet ökat något, men jag har aldrig fallit utanför ramen. Är typisk svensk och dricker bara på helger osv. Tillbaka till ramen dock.

Att jag aldrig har fallit ur ramen är ju en definitionsfråga. Vissa har stora breda ramar, medan andra kanske har något mindre såklart. Visst har jag vomerat på någon annans skor eller somnat mitt ute på den skånska slätten i minus åtta grader och snö, men jag har aldrig slagits eller hamnat i problem med rättvisan på grund av att jag varit påverkad av alkohol. Dock.........och nu börjar krönikan.

Har man ju varit inblandad i en del klassiska situationer. Situationer som jag tro de flesta av oss känner igen?

Kan t.ex någon förklara för mig hur det kommer sig att när man står och desperat försöker fiska upp sin garderobsbricka klockan fyra på natten, ramlar där bara ut en massa fuktiga sedlar? Fan! Femhundralapp! Tjugolappar! Var faen é brickan?! Hundralappar! Där! Nä! En till jävla femhundring! Nu, där är den! Så, tack för ikväll stumpan!

Sen åker man hem i taxin och vips dagen efter, när man tömmer ut exakta samma fickor, är sedlarna ersatta med kvitton!! Va f...! Krognota1: 12 x sprit 800:-, Krognota2:6x sprit 500:-, Entré 150:- Taxi 237:-!!!!!

Det sker någon slags metamorfos med sedlarna i taxin hem! Eller blir man sövd i taxin? Taxichaufförerna har skolådor fyllda med kvitton i bagaget som de proppar ner i ens fickor. Kanske därför det stod Libresse 750:- på ett av mina kvitto en gång?

En annan sak som jag märkt med åldern och festandet, är dygnsrytmen. Nu drar man ut med några polare och lirar någon slags idrott på eftermiddagen, sen käkar man middag på restaurang, sen ut på krogen. Iiiiiihaaaaa!

Efter att man druckit sin beskärda del av Nigerias BNP, dansat sig rejält svettig, kissat Zorro z:at på dass samtidigt som man gör sin Stevie Wonderimitation, dragit iväg fegis-sms:et till polarna att man dragit hem, sitter man där i taxin och känner ett enormt kontaktbehov. Således messar man alla polare som inte varit med just denna kväll och förklarar hur mycket man älskar dem och sen skickar man till sambon att man är på väg hem. Det enda mess som returneras omgående, är sambons som det står; Ok, jag sitter fortfarande uppe och kollar tv. Då kisar man ner mot klockan och inser att den är 23.45!!!!! Gubbjävel!!!!!!

Det var bättre förr, när man var ute till klockan 06.00 på morgnarna. När man kom kryssande hemåt likt en segelbåt längs trottoaren och hälsade på alla brevbärare som om dom vore ens syskon eller i alla fall kusiner man inte sett på länge. Mycket länge. Konstigt. Efter att man förklarat sin kärlek till postväsendet, lämnade man dem alltid backandes och gjorde den klassiska pickadollan med handen samtidigt som man klickade med munnen och blinkade med ena ögat.  Som en "jag gillar verkligen DIG"-gest. Detta gjorde man även med; tjejerna i garderoben, den finnige snubben på McDonalds och i de fall man åkt taxi, till chauffören. Fast då lutade man sig in genom främre passagerarfönstret efter betalning och fastnade med slipsen när han hissade upp rutan.

En annan egenhet jag alltid haft, är att hur onykter jag än varit kvällen innan, ligger ALLTID mina kläder snyggt ihopvikta på en stol och mina skor står snyggt tillsammans innanför dörren. Däremot står smöret, mjölken, brödet och osten ALLTID kvar ute på köksdisken. Är det det som kallas Yin och Yang? Kanske Gin & Yang?

Sen tittat man ner på sina fingrar, för nog fan har man karvat mer i händerna än i osten på natten!



Ytterligare en fånig grej som framförallt vi killar har för oss, är ju det ohämmade flörtandet. Vi står där i kön till garderoben på väg hem och våndas över hur andra grabbar försöker flörta med den söta garderobstjejen. Vi vrider oss som maskar för vi skäms för våra "bröder". Men sen vips, när vi själv är framme, förvandlas vi till Stanley Laurel (Halvan) och det kommer ut ett skönt; "Tjena schockerschmulan, schka du mé på efterfescht?"



Jag skulle kunna berätta fyllehistorier i månader, utan avbrott, men om några timmar kommer vår städare och jag måste snygga till i lägenheten innan. NO! I have become my mother!!!!!

Det får bli fler alkoholrelaterade anekdoter lite längre fram.

Må som ni förtjänar nu! 

Kommentarer
Postat av: Rutger

Mer fyllehistorier!!

Snälla!

Gubbjävel!!!

23.45.. Underbart!!

2010-06-18 @ 11:44:02
Postat av: lille Anna

instämmer med föregående talare. MERA!

2011-08-22 @ 17:35:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0