Lost på Berns?



Hej syltmunkar!

Idag är mitt inlägg mest som en gnällig recension, snarare än ett kuligt inslag denna regniga tisdag. Så sura med mig eller gå ut och köp en Kalle Anka!

Igår höll jag på att kasta ut tv:n, soffan och en gammal vas som vi fått av en släkting, från balkongen. Nu sansade jag mig och det var bara vasen som flög. Den har jag nu varit ute och plockat upp. Märkligt att grannen i 7:an låg ute i regnet idag alldeles brevid resterna av min vas? Ja, vissa människor!

Varför denna ilska då, undrar ni? Jo, jag satte mig ner framför tv:n igår för att min vana trogen titta på Roast på Berns. Endast några minuter in i programmet, kan jag konstatera att någonting ur min inredning, kommer att få ta konsekvenserna för den vrede som var på väg upp ur min kropp likt Eyjafjallajökull.

Nu blev det ju vasen som sagt...och eventuellt han i 7:a, om de kan bevisa något. Kunde inte tro mina öron och i viss mån mina ögon(syftar då på Hulkens fru, aka Ann Westin), när de satte igång.

Förvisso har jag tagit för vana att långt ifrån alla svenska komiker är roliga. Det kanske snarare är så att det bara är Henrik Schyffert, Johan Rheborg, jag och han som jobbar på lagret på Coop Forum Västberga som är kul på riktigt i detta landet just nu?

Vaniljstången Thomas Järvheden, försökte sig på ett pinsamt försvarstal för sitt debakel i SVT:s motsvarighet, Grillad, men det föll platt. Han visste som alla andra, att han skulle få skit av panelen och trodde väl att han lagt ut någon slags spikmatta* åt de andra när han höll sin "självutlämnande" ursäkt. Han skyllde mest på andra tyckte jag.

*Då menar jag inte en sådan där förra årets julklapp som gör att man sover bättre, utan den mattan som jänkarpoliser slänger ut i gatan för att stoppa rattfulla och flyende bankrånare.

Den fd. polisen Hasse Brontén kom väl undan, men det var återigen smilgroparna och inte hans skämt som åhörarna skrattade åt. Oj, den dan han fyller ut dem med för mycket tårta, glass och öl, är karriären över.

Ann Westin som kvällen till ära hade lånat Lou Ferrignos gamla hulkperuk, kan ha varit i särklass sämst? Tricket med peruken höll i sju sekunder, men sen när det plötsligt krävdes att det hon sa skulle vara kul också, föll det platt. Det hon faller på, blir i alla fall platt.

Stackars Fredrik Andersson som normalt kan vara ganska smålustig, var nog tagen av stundens allvar. Tur att han kom in före källarmiffot Wahlbeck, för annars hade han nog blivit utburen på bår för ABC-hjälp (Andning, Blödning, Chock).

Peter "One flew over the cuckoo´s nest" Wahlbeck då? Jisses! Han skryter med att han inte behöver manus. Nä, manus lär ju inte göra honom roligare. Vad killen behöver är ju valium. Varför tillåts Peter Wahlbeck att göra sig hörd i TV? Det förvandlas nästan till lyteskomik, när killen får stå att orera. Det vill säga, det känns som att publiken skrattar åt en utvecklingsstörd. Nä, lås in skrället och låt andra ta plats.

Den stackars Ernst Billgren satt mest och skruvade sig, men gick sen upp och sa det självklara. Var är talangerna? Var är komiken?

Den ende som kom undan med hedern i behåll, förutom Henrik Schyfferts "mini me", Erik Haag, var just Henrik Schyffert själv. Under programmets gång, såg vi tittare hur han likt Ernst Billgren, skruvade sig i stolen och hostade upp fejskratt efter fejkskratt. För det är ju som sagt Henrik som är ansvarig för skiten. Han måste ju skratta när Ann Westin kör sina dagisskämt och Peter Wahlbeck goes nuts.



Däremot ställde han sig upp och höll ett lysande försvarstal, till skillnad från den vandrande tampongen Järvheden. Henriks smilgropar må fyllas igen mer och mer av Budapeststubbar och grillkorv, men hans härliga referenshumor gör mig alltid på gott humör. Lite lågt ibland, men mycket högt för det mesta. Slagfärdiga analyser och referenser som vi "vanliga" lätt kan ta åt oss.

Cudos to you Schyffert, men gör fler Landet brunsås istället för Roasts, tack!

Förresten! Är fotsvett och tårgas, samma sak?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du har så rätt...framförallt om "vaniljstången"...

2010-05-25 @ 12:45:50
Postat av: Vicky World

Håller fullständigt med!

Jag satt och undrade om min egen humor gått en annan väg eftersom jag inte fattade någonting igår.

Schyffert räddade skiten igår...

2010-05-25 @ 13:37:40
URL: http://www.vickyworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0