Imorgon smäller det! Eller?



Hej livsbejakare!

Nu är jag mätt och belåten efter en jättetrevlig lunch med min nyfunna vän Vicky. Två personer som pratade i mun på varandra på högljudd skånska i två timmar. Kan tänka mig att vi blev övriga gästers samtalsämne denna eftermiddag. Men skit i dem, för vi hade kanontrevligt.

Nå, vad kan jag om Anna Bergendahl då? Inte ett vettigt skit! Därför desto roligare att skoja om henne. Däremot är jag väldigt rädd för att hon ska sprängaS  I BITAR TVÅ TAKTER IN I SIN LÅT IMORGON I KVALET. FAN! Hatar ni inte också att upptäcka att ni råkat trycka ner SHIFT när ni skrivit bokstaven A???? Titta som det blev!!!

Haha, hade jag inte varit så slö efter min räksallad, hade jag backat och börjat om meningen.

Nu undrar ni när jag ska börja häckla lilla söta Anna Bergendahl? Jo, NU!!

För visst är hon söt? Hon ser lite ut som en docka min lillasyster hade som liten och som jag totalförstörde med sk. Kinasmällare. PANG! Ducka docka! Nåja, hoppas att min lillasyster inte läser detta inlägg idag, för det lär riva upp sår.

Jävlar vad jag glider ifrån ämnet, eller hur! Kanske beror på att jag inte vet ett jutta om Anna Bergendahl, annat än att hon ser ut som en sprängd docka.

Som sagt, jag är skiträdd för att hon likt syrrans docka, ska sprängas i tretusen bitar av nervositet, när hon står på scen. Kommer ni ihåg när hon var finalist i Idol? Flickan är ju duktig, så hon gick såklart långt, men varje gång Peter Jihad, förlåt Jihde, kom stickandes med en mick, började ju flickskrället att darra likt ett asplöv och genast bryta ut i gråt. Han kunde möta henne på Hemköp och hon hade börjat gråta.

Jag menar, skillnaden mellan Idol och nu Melodi Grand Prix är lika stor som när man byter ut roliga timmen inför klassen och sen plötsligt ska göra samma tramsiga sketch inför hela skolan i aulan. Helvete Magnus vad dålig du var!! Du förstörde hela jävla sketchen inför hela jävla skolan!!! Som vi hade övat din nervöse fan!

Oj, jag som skrutit så om att jag inte svär i min blogg. Sorry! Men vissa saker sitter djupt.

För säkerhets skull har jag bytt ut min klasskamrats riktiga namn till Magnus, så han inte ska bli ledsen. Magnus heter egentligen något helt annat (Peter).

Lilla söta dockansiktet Anna Bergendahl. Pallar du för trycket, eller kommer dina Converse Allstars brinna upp för att du är så nervös? Kommer det bli kortslutning i micken för att det sprutar ut svett från din panna? Kommer dina sista sneda mjölktänder att spontanfalla till golvet och du står där med din gitarr och ser ut som Hillbillyn i "Den siste färden"?



Nä, jag hoppas att jag får fel och att Anna går hela vägen. Jag älskar hennes låt och hoppas hon vinner, så hon får råd att gå till en riktig frisör och bleka håret. Det duger inte att stå på scenen i hår som farsan har blekt med T-Gul. De som slår på tv:n, när Anna lirar och inte vet att hon kommer från Sverige, kommer om de gillar låten, tyvärr att lägga sin röst på Polen.

Så, nu håller vi tummarna för Anna och att hon varken sprängs i bitar eller svimmar och får bäras ut på bår tre sekunder in i låten. Nä, lär av Björn Skifs och sjung som den svenske kocken i Mupparna tills du hittar rätt igen.

Vinner hon, så vet ni var ni läste det först! Öh, va??

Förresten! Jag vann på en Trisslott imorse och är nu ekonomiskt oberoende resten av dagen. Obs! Detta var en cover på ett Povel Ramelskämt från 1961.




Kommentarer
Postat av: Bella

Det enda jag hoppas är att Grekland inte vinner - dels för att låten inte är något särskilt, men framförallt för att vi inte har chans att arrangera ESC... eller så vill omvärlden jävlas med oss greker och rösta så att vi vinner. Men då får väl tyskarna spel... oj, det blev helt plötsligt en politisk kommentar :-)

2010-05-26 @ 17:15:00
URL: http://www.daniellaibis.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0