Hundförartillstånd




Hej fakirer!

Jo, jag har nu prickat av min to do-lista och strök faktiskt bara ett göromål. Nämligen det att införskaffa en ny pinne till min mobil. Därför får de av mina vänner som eventuellt erhåller ett sms av mig i dagarna ursäkta om bokstäverna hamnat lite snett. Mina sms-tummar var smalare och slankare förr. Nu täcker tummen övre raden på tangentbordet och min egen mamma undrade vad; ertigj tackfröd ifjfdgj mhten oölkdklj fgifvsasligt, kramm Msats, betydde imorse.

Min mamma har tyvärr ingen hemdator och kan inte läsa min blogg, men kan någon som bor neråt Skanör kanske hälsa henne att det stod; "Tack för maten, det var gott som vanligt, kramar Mats."

Hundägare!

Vi måste införa hundförartillstånd, för hundförartillståndet är uselt!!

Vad är det för miffon som får ha hund idag? Jag bestämde mig ganska fort för att skriva om hundägare, då jag träffar på väldigt många av dem under mina små POWERWALKS(!). Yeah! Powerwalks, yeah!! Powerwalks!

Powerwalkar ni? Inte? Jag powerwalkar. Va? Syns det inte? Fuck off!

Jo, det är ytterst sällan jag möter någon som kopplar sina hundar och det retar mig. Inte för att jag själv egentligen är rädd, utan för att det finns väldigt många människor som är jätterädda och dem måste man visa respekt för. Häromdagen på min powerwalk (Yeah! powerwalk!!!), blev jag lite lätt omjoggad av en tjej och precis efter att hon passerat mig, möts vi av två stora hundar som lekte. Den ena av dem, en rotweiler var så uppspelt att han nästa slog omkull joggande tjejen. Hundägarna som kom strax bakom, såg alltihop men sa inte ett knyst. Jag sa att det var väl "lite märkligt" varpå joggande tjejen sa "skönt att inte bara jag tyckte det där var udda", medan hundägarna inte sa ett knyst! De försökte inte ens ropa in sina hundar som bara fortsatte leka. Ergo, stora fina hundar som leker, har en förmåga att stöka till det lite och små korkade hundägare har en förmåga att stöka till det mycket.

Idag mötte jag återigen en hundägare som hade lämnat höger hjärnhalva hemma i lägenheten. Jag kom gåendes (POWE.....) i lugn o....i ett rasande tempo, när jag hör någon ropa på sin hund. När jag kommer runt krönet av gångstigen, står en jättefin Flatcoated Retriever och väntar. Några meter bakom hunden står den utvecklingsstörda människoapan. Hon gormar åt sin hund medan hennes väninna, även hon hundinnehavare, kopplar sin hund och skäms så där lite svenskt när jag kommer. Den fina flatcoated retrievern masar sig nu långsamt tillbaks och sätter sig framför sin semiförståndiga matte. Då kommer de klassiska orden ur hennes mun, "Har du knäck i öronen?" Va? Hur tänker hon nu? Tänker hon att hunden typ tänker; Nej, inte de sylvassa ironiska kommentarerna, som jag hatar så mycket! Att jag aldrig lär mig, att om jag inte lyder så kör hon en "Henrik Schyffert" på mig. 

När jag närmade mig, såg jag att hon sökte mig med blicken. Ni vet den där blicken som söker bekräftelse. Hon ville att jag skulle le åt henne och ge henne; Åh, vilken pli du har på din hund, du måste vara hunddressör till yrket-blicken.

Men hon fick ingen blick, utan jag styrde bort mina ögon och lämna förmodligen bara en spillra av en tant bakom mig. Coolt! FAN, VAD COOL JAG ÄR!!! jAG ÄR INTE BARA COOL, JAG POWERWALKAR OCKS.....nä, va fan inte nu igen! Satans jävla SHIFTTANGENT!!!

Nu tror ni att jag fejkat shift-tangentsskämtet, men det gjorde jag inte, är jag rädd.

Jag orkar inte klaga mer på hundägare för det finns så mycket att gnälla på, men jag ska lista några exempel på vad hundägare gör som vi andra önskar att de kunde sluta med.

Låtsas som att hunden inte precis lagt en 3-kilos bajskringla på trottoaren, utan prasslar bara lite med hundbajspåsen, samtidigt som de tittar sig runt omkring som om de var knarkkurirer.



Låter sitt lilla missfoster till Chihuahua sitta i väskan och drägla ut över kanten och andras tillhörigheter, på bussen och liknande kommunala färdmedel.

Inte tvättar sina 80-kilos björnar som istället stinker ner hela bussen och en bit av innerstan.

Låter sina hundar köra upp sina nosar långt upp i skrevet tills de hittar testikeln som skulle trillat ner när man var 13 år. Nu trillar den ALDRIG ner.

Låter sina hundar ha sex när de möts på gatan. Need I say more?

Tillåter sin lilla terrier stå och skälla på fåglar i trädgården till klockan 03:11.

Tar ner sin håriga hund på stranden, som när den har badat, ruskar sin päls i min pastasallad.

Ja, det finns otaliga punkter, men nu måste jag hämta min son på dagis.










Kommentarer
Postat av: Vicky

Fan, vad bra du är !!!

I hate them.

Så fort jag möter en springande hoppandes hund när jag (Powerwalkar, yeah) så skriker jag omedelbart:

-KOPPLA HUNDEN, eller?

Jag är nolltolerant mot glada okopplade hundar med idioter till hundförare.

2010-05-31 @ 15:06:45
URL: http://www.vickyworld.se
Postat av: Jill

Vet inte om jag vill länka till min hemsida med mina odrägliga hundar :))



Måste bara få hålla med dig..Jag bor själv i en stad där det finns allt för mkt folk som är livrädda för hundar men där väldigt få hundägare visar respekten att koppla sina hundar vid möte, eller att inte låta sina hundar lekar på förskolorna.

Vet du hur äckligt det är att gå i en hundskit eller sätta sig i en sandlåda och känna doften av hanpiss?



Iaf..denna bloggen kommer jag nu lägga till i mina favoritet...

Lycka till med din coola powerwalk ;)))

2010-05-31 @ 18:05:55
Postat av: Veran

Underbart!! jag är själv hundägare, men självklart inte en klassisk sådan utan en ansvarsfull, och fantastisk sådan. Är speciellt trött på dem som pratar som de druckit majsvälling till frukost ( som bebisar)

-Lilla Fido sluta skälla och hugga efter henne.

2010-06-01 @ 08:40:37
URL: http://vackraveran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0