Alkoholrelaterade skämt.


Det händer med jämna mellanrum att jag drar (skriver) alkoholrelaterade skämt, där jag många gånger själv klär skott för själva skämtet. Därför vill jag nu bara tydliggöra att det handlar om fabricerade lögner och inte en bild av hur jag håller mig till sprit. Jag skrev t.ex häromdagen att jag drack mig full på åtta öl etc, etc och det var självklart ett skämt. Det är ju lätt hänt att en fjäder blir en höna som blir att jag drack mig full på åtta öl. De flesta vet ju att det krävs mer än så för att jag ska bli full. Sen vore det ju synd om min rara lilla mamma fick höra av någon att jag var alkoholist. Nä, numera blir det kanske 2-3 glas vin samt 1-2 glas konjak eller calvados per vecka. Vinet får gärna vara en Marguax från Chateau la Gurgue alternativt en Château Haut-Brion och konjaken helst en Hines Antique XO 1er CRU alternativt hembränt och Saturnus essens som går att hitta i de flesta livsmedelsbutiker. Hick!

Nä, men för att återgå till allvaret tänkte jag ge er ett exempel på skämt som kanske kan upplevas som att det handlar om mig i.o.m att jag skriver jag, men som då helt enkelt ska tolkas som, låt oss kalla honom Mr X.

Här börjar skämtet.
Nu har jag har lagt spriten på hyllan. Jag la den på andra hyllan, så att jag lätt kan nå den om jag blir törstig.
Här slutar skämtet.

Ps. Jag har personligen all min sprit på översta hyllan, då min lille son precis har lärt sig att stå på tå. Ds.

Förresten! Gråsparven gillade inte vad han fick att äta, men han höll masken.
OBS! Detta sista var också menat som ett skämt, dock helt alkoholfritt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0