Personlig hygien



Goddag klassen!

Jag hoppas inte det var någon som tog illa vid sig igår när jag skrev att ni, mina läsare inte var fler än en skolklass. Det kanske finns de som lider väldiga kval av att påminnas om sin skoltid, vad vet jag? Sen kanske några av er blev lite ledsna, när jag rankade er efter glass och skor, men det var ju mest på skämt (inte).

Nu tänkte jag skriva en liten dikt som jag skrev för några år sedan idag. Här är den och den är på engelska. Så de av er som behöver någon som översätter, spring och hämta någon, så väntar jag här så länge.

Har dom gått? Haha, "väntar här så länge". I don´t think so!
Det var även det engelska och vi kan se det som lite uppvärmning.

Här kommer texten och den handlar om vikten av personlig hygien. Ej självupplevd, endast uppdiktad!!!

I´m lonely and sad,
everything seems so bad,
and I´m thinking of you all the time.

You promised to call me,
but you never do,
you probably don´t even care?

Time´s flying by
and I´m wondering why
have I done something terribly wrong?

And I think of your face.
It has beaty and grace,
that´s why I´m singing this song.

Last time I saw you,
you where so beatiful,
you smiled and then you took off.

You live in your world,
and I live in mine.
I´m afraid that you think that is fine.

I had given up hope,
then bought soap on a rope,
and then suddenly your were mine!

Ja, som det kan gå. Vilka krav de moderna tjejerna ställer på oss egentligen. Duscha nu! Men, du kan väl i alla fall stryka den där hemska skjortan?! Ska du ha de fula gamla skorna, måste du putsa upp dem! Nä, inte glass i sängen! Måste du gasa på så mycket när du får grönt ljus?! Det låter om dig när du äter! Tror du handduken torkar om den ligger på golvet?! Åh, varför hyrde du den, jag vill somna tjugo minuter in i en helt annan film. Etc, etc.

Ej självupplevt, endas uppdiktat! ; )

Förresten! Killen var något långsammare än ljusets hastighet. Stearinljusets!


Kommentarer
Postat av: Rolf N K

Lovley :)))

2010-04-27 @ 13:35:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0