Stängt pga städning!



Godförmiddag kära läsare (funkar ju tyvärr i singularis också).

Idag håller butiken stängt, då jag tänkte städa hela lägenheten för allt vad det innebär. "Idag håller butiken stängt", är väl ett rätt töntigt uttryck, när allt kommer omkring? "När allt kommer omkring" är ju inte mycket bättre? Nåja, idag har jag alltså knutit ett förkläde runt getingmidjan och hoppas åstadkomma något nyttigare än att bara söka jobb hela tiden. Getingmidjan är för övrigt en sk. sanning med modifikation. I varje god getingfamilj, finns ju alltid en lite knubbigare geting som lever mer för dagen och tycker att man ska njuta av livet. En liten chokladbit då och då som sköljs ner av en kroppsvarm calvados eller en fickljummen konjak. Eller i getingens fall, att ta sig en geting.

På tal om städning, så förslog min älskade sambo för ett tag sen, när vi skulle putsa fönstrena, att vi skulle torka av dem med tidningspapper. Tidningspapper?! Hon var övertygad(?) om att det var det rätta. Kajsa fucking Warg tänkte jag för mig själv, men accepterade. Fem minuter senare kunde jag läsa sportresultat och vad som skulle visas på Kanal 5 i en av rutorna. Det projektet lades ner, men jag kunde inte låta bli att tänka på dessa gamla husmorsmyter. Vem i min ålder förbjöds t.ex inte, att inte bada, av sin mor, efter att man hade ätit. Där satt vi trettio badsugna småungar längs med strandkanten i Höllviken och väntade på klartecken från respektive mor, innan fick fick kasta oss i böljorna. Tragiskt. Vissa hade ätit så mycket att de fick inte gå i förrän solen gått ner och alla vi andra satt hemma vid köksbordet och åt kvällsmat.

Tänk ändå så upplysta vi har blifwit sedan Kajsa " Man tager vad man haver" Warg lärde oss hur och vad man skulle tillaga. Bara namnet på hennes kända kokbok, skrämmer ju den mest luttrade idag. "Hjelpreda i hushållningen för unga fruntimber". Jag har självklart inte själv läst detta verk, men kan tänka mig hur mycket skit som våra mödrar och mormödrar lurades att tro. Men det var väl rätt på den tiden då barkbröd var hetare än wasabinötter?

Nä, tidningen ska läsas medan man äter på en luftmadrass i vattnet.

Nä, eftersom er egen husmamsell (undertecknad) inte kan komma på något kul att skriva idag, utan måste damma, fejja och parkera Miltons leksaksbilar efter storlek, färg och märke, får ni roa er på annat håll.

Okej, en CNT for the road;

Vilken svensk hockeylegend, gillar inte förspel?
?
Börja Samlag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0