Väderspänning.



 

Väderkommentator Inga Mohln, anmäldes som saknad av sin ständigt inoljade exmake
Peter Oleum.


I dagspressen kunde man läsa;  


JAG SAKNAR INGA MOHLN!


Vet ni med er att ni sett Mohln, ring följande jourhavare:


Stig Af Tåhget: 08-99 99 99


Bo Bra: 08-99 99 89


Inge Nidé: 08-99 99 79


Pär Ohnglass: 08-99 99 69

 

Det dröjde inte många signaler, sen svarade Inge Nidé i sin lur;


- Det är Inge Nidé!


- Nähä, hördes det i andra änden, följt av ett klick.

 

Det fjärde samtalet bar dock frukt.


- Jag tror jag vet var Inga Mohln befinner sig, sa en man i medelklassen som läst annonsen och bestämt sig för att ringa in den och klippa ut den.


- Möt mig vid södra kajen kl.12!


Men eftersom staden låg i inlandet, träffades de aldrig.

 

Idag, tre veckor efter Ingas försvinnande, vet fortfarande ingen om Elvis Presley verkligen är död. Inga Mohln däremot, hittades fullt påklädd i sitt vardagsrum, dagen efter hon anmälts försvunnen.


- Var har du varit?!, skrek hennes exman aldrig till henne.

- Annonsen i tidningen kostade när allt kommer omkring, 1 200 kronor!


- Var ska jag få dom pengarna ifrån?, sa den ständigt ledige Peter Oleum, inoljad som han var.


- Lek med tanken, men akta pumpen!, sa Inga.


- Nä, den gubben går jag inte på, väste Peter och pekade på den ilsket röda gubben vid övergångsstället.

- Trafikvett har du i alla fall din gamle get, tillade Inga.


Sedan den dagen har ingen sett varken Inga, Peter eller Elvis Presley* heller för den delen.

THE END


*Det finns dock de som säger sig ha sett "The King". De kan många gånger kännas igen genom sin solbränna i nacken, sina tjugosju kusiner varav de har barn med tolv av dem samt på deras mellanrum mellan framtänderna som sträcker sig från visdomstand till visdomstand. Trots detta mellanrum, lyckas de allt som oftast ändå bita fast ett halmstrå i munnen. De känns också igen på sitt boende. Silverglänsande (i de finare familjerna) husvagn som trots sitt namn "rörliga hem", tillverkas utan hjul. Sist men inte minst känner du igen ett riktigt Elvisfans på löspolisongerna. Har de riktiga polisonger är det deras fru eller lillasyster (älskarinna).

Psst! Förresten. ”Roa dig kungligt sa Silvia och särade på benen.” ”Ah, jag älskar buskis, svarade kungen.”

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0