Standup audition!



Hej chokladströssel!

Jo, jag var ute och nattramlade med mina vänner härom veckan och när jag gick hem genom Kungsträdgården, gick jag förbi två poliser som tillrättavisade en lätt påstruken uteliggare. De sa till honom;

-"Nä, se nu och ta sig hem Larsson!"

Då la sig uteliggaren (som i detta fallet tydligen gick under namnet Larsson) helt sonika ner på gräset och poliserna gick visslande därifrån.

En annan märklig situation råkade jag ut för i fredags när jag var ute och powerwalkade. Jo, ni förstår, jag powerwalkar OCH joggar om dagarna. Varför ska jag berätta snart.

Nåväl. När jag hade varit ute i några minuter, ser jag ett gäng uteliggare som har samlats runt en parkbänk och när jag närmar mig, hör jag en av uteliggarna. Den av dem som faktiskt nästan ser proper ut, säga på sluddrig södermalmsslang;

"Joo, vet ni." -"Benen är utbytta -07 och översta ryggplankan bytes nu i våras." -"Hela bänken målades om så sent som i juni i år."

De övriga hummar och kliar sig i skägget, samtidigt som den mer propre tar upp en mobiltelefon och säger;

-"Ja, ok". -"Har en visning nu, men kan säkert va på plats om en tri kvart."

Ja, som sagt, det är Stockholm i ett nötskal.

Anledningen till att jag var ute och powerwalkade, är som den erfarne läsaren vet, för att jag måste gå ner i vikt och inser hur jag allt oftare står och rotar bland L och XL, när jag är ute och shoppar toppar.

Fick ett uppvaknande i somras när jag var nere och badade i Skanör. Det var varmt och skönt och jag var i ett tag. När jag väl klev upp, stirrade folk så konstigt på mig. Då visade det sig att jag hade en harpun i arslet!



Sen härom morgonen, ringde min ilskne granne nedanför, på dörren. Han var förbannad, för när hans väckarklocka ringde, satte han sig upp i sängen och slog huvudet i taklampan.

Till saken hör också att det var tredje gången denna veckan som jag byter glödlampa...i KYLEN!

Droppen var ändå när jag åkte stadsbuss i Stockholm i somras. Det var fullt av folk i bussen och chauffören säger strängt i högtalaren samtidigt som han tittar på mig. -"Du!". -"Längre fram i bussen!"

Sen börjar det kännas genant att få julkort från Scan, Korvbrödsbagaren och Delicato.

Så det är dax nu! 

Studentmössan försvann i en flytt i våras och studenkostymen är sedan länge slängd. Men, studentkroppen ska jag fanimej hitta!!

Nu morot och massor av vatten med ett blad syltad ingefära. Sen blir det bönor till lunch tätt följd av metankonsert i C-moll.

Dagens inlägg, tänkte jag skicka in som bidrag (standup) till P3:s humortävling.

Vad tror ni?

Tut!




-

Kommentarer
Postat av: Petra

Hej!



Du är så jäkla dunderbra & duktig!!

Jag sitter här & skrattar högt för mig själv framför min alldeles för dyra nyinköpta Mac & ser grannarna mig rakt över gatan (ja det gör dom)så tror dom säkert att det bor en galenpannasingel tvärs över....ja för det händer ju att jag hjular i hallen efter att jag läst dina inslag med, när dom har knorr med Guldkant gör jag det (och det råkar ju dina ha varje gång så här hjulas & hjulas det...fan är kanske inte så konstigt om dom nu tycker jag är en galenpanna???)

Jaja - det bjuder jag isåfall på!!With pleasure:)

Ville iallafall att jag tycker du är galet galet bra!!!Mer Mats åt folket....

Ciao en fröken fräken & sann fan...från den FINA sidan av Sverige....dina gamla kvarter - SKÅNE & Malmö...Ha det fint & skriv oftare!

Tack för ordet - nu ska jag hjula, för har ju precis läst ditt inlägg för dagen - tjing! :)

2010-08-31 @ 21:58:38
Postat av: Mats

Oj, tusen tack Petra! Nu blev jag alldeles röd i plytet. Jag ska göra mitt bästa vad gäller skrivandet. Masse

2010-09-01 @ 08:44:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0