Hej alla tomtar och nissar!




God jul alla!

Sitter här med röd näsa, skapad av varken kyla eller alkohol, utan enkom av en envetet ilsken förkylning. Önskar att det var ni och inte jag som satt här med tryckande värk i käke, öga och panna, orskad av en seg och envis bihåleinflammation. Skäms på er att vara friska!

Denna höst har jag legat lågt, då vi bytte soffa och den går ca 4 centimeter lägre över storarumsgolvet.

Det har inte blivit lika många inlägg och krönikor som jag hade hoppats, men vad har ni å andra sidan gjort för  mig? Nä, jag skojar såklart som vanligt.

Jag vill tacka alla de totalt sju personer som har tagit för vana att läsa mina skrifter. Samtidigt vill jag be om ursäkt för att antalet krönikor just minskat radikalt under hösten. Å andra sidan, tror jag att antalet inlägg på Facebook, istället har ökat. Yin & Yang, eller Gin & Yang, som Christer Pettersson, hade sagt.

Nu kände jag såklart inte Christer, utan utnyttjar bara den bild som media givit mig av honom.

Näväl, om två dagar är det julafton och grandoft liksom granbarr sprids ut över hela huset. Lite ambivalent, går jag där och snusar likt tjuren Ferdinand, samtidigt som jag svär som en kallskänka(byter härmed ordspråket till kallskänka, för vad fan är en borstbindare?) över barren.

När jag precis avslutade föregående mening, slog det mig, att jag kanske blandat ihop ordspråken och att man ju röker som en borstbindare. Mot mina principer, sökte jag på nätet och tydligen klär den här jävla borstbindaren skott för allt. ALLT! Man kan alltså; röka, svära, supa, slåss, sjunga, dansa, knarka, föda barn, läsa Krig och fred, köra bil, klippa gräset, sjunga i duschen som en borstbindare etc, etc.

En liten utvikning där.

Nu ska jag i alla fulla fall önska er en härlig jul och ett riktigt gott nytt år som en borstbindare.

Klappa varandra i jul och gör allt som jag inte ens skulle komma på tanken att göra.

Motionera t.ex.

Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0