Bröllops(m)yra!



Tjohej alla afterworkare!

Till skillnad från er, är jag helt nykter!

Däremot ska jag erkänna att jag är lite berusad av Stockholms innerstad. Jag kom precis hem från city och hade inte en tanke på det bröllop som ska stånda imorgon, när jag åkte in till stan. Däremot är jag nu helt övertygad om att någon speciell ska gifta sig imorgon. Herregud vilket folkvimmel! Jag börjar få en myras perspektiv på saker och ting nu. Min respekt för dessa små ettriga varelser ökade flerfaldigt efter förmiddagens visit inne i Stockholm. Nu var det inte så många som drog runt på grässtrån som vägde 300 gånger sin kroppsvikt, men å andra sidan vet inte en myra hur man hanterar en bajonett heller. Jag måste erkänna att det kändes stort att vandra längs med Stockholm huvudgator. Se hur soldaterna finslipade sina manövrar och hur polisen blåste upp sig. Jag kan egentligen inte peka på vad exakt det var som fick mig att känna mig så euforisk, utan det var nog känslan av hur stort allting blir när folkmassor samlas runt något glatt och positivt. En massa byfånar från landet som luras köpa t-shirtar med älgar och svenska flaggan. Undrar om jag inte såg några korvar i ett stånd, som hade blå/gula rosetter? Till och med uteliggarna ser ut att ha fått en make-over av staden. Tänk om det vore så? Uteliggarna slussas iväg i bussar upp till SVT:s sminkloger för en "Total wedding make-over".

Man kommer se fyllehundar stå vid Södra Station i veckor med rouge och "extra volume extended eyelashes"(?). De kommer komma fram till en och säga;"Hörru! Du har inte en tia till en Exschtra vålljumm kålladjen brash från Lårealj?" "Kåss ajm vörf it!"

Istället för att lukta urin och gammal mellanöl, stinker dom nu urin och Elisabeth Arden Aveny Nights. Det kommer ligga extensions och lösnaglar runt hela Fatbursparken hela sommaren.

Nu kanske jag for iväg lite grann där, men det är inte omöjligt att det kommer bli så?!

Visst, jag kommer kanske glutta lite på bröllopet imorgon och kanske lite på kortegen, men jag kommer ta mig fan inte kolla på festmiddagen. Förutom lite av förrätten kanske? Eventuellt se vad de äter till varmrätt och det hade ju varit kul att se vilket dessertvin dom får. SEN!...blir det fotboll för hela slanten, OM!...inte Lisa Nilsson sjunger "Himlen runt hörnet". Efter DET, blir det VM...äh, vi gör så hör, jag lovar inget av varken det ena eller andra. Jag kommer i alla fall inte att vara nykter en sådan här dag. Vem vet, jag kanske får en fri make-over om jag går utanför dörrarna?

En tanke bara. Jag vill ju såklart innerst inne att allt ska gå bra och friktionsfritt imorgon för brudparet, men hade det inte varit JÄVLIGT roligt om allt hade varit ett sociologiskt, socialt, ja vad det nu kan heta, experiment från Daniels sida, eller ett grymt vad, som gick fel 2001(eller när de nu träffades) och han säger ett rungande nej i kyrkan? Inte? Nä, ni é ju så jävla känsliga. JAG hade tyckt det var lite kul i alla fall. Calle 16, hade nog fått smultronröda kinder och Silvia hade tappat hakan. Den hade de dock snabbt fått på plats igen eftersom att en av drottningens livvakter egentligen är plastikkirurg.



Jonas Bergström däremot hade nog lett lite så snett och högfärdigt som bara killar som han kan. Daniel hade fått fly på skidor till Dalarna och Ockelbo hade försvunnit framför ögonen på oss från alla Sverigekartor.

Victoria hade nog hamnat i kloster, Silvia på dårhus, Calle 16 hade vi hittat om fem år i en bar i Thailand med en "buktalardocka" i knät, Prinsessan Madeleine låser in sig på Drottningholm och omkommer tre år senare i en dockhusrelaterad olycka, medan Prins Carl-Philip förvandlar Stockholms slott till en enda stor inomhusgo-cartbana. Där blir han av med allt sitt hår hösten 2012 då han av misstag tar på sig en kandelaber istället för sin hjälm, innan ett av loppen.

Nåväl, allt detta kan alltså undvikas om bara Daniel svarar ja, vilket vi såklart...inte hoppas då!!!

Må riktigt gott nu halvalkisar och tänk på att just ni är viktiga...för barägarna ute i landet!

Kommentarer
Postat av: Bella

Jag dör av skratt!! Fan vad roligt inlägg - precis som alla andra!!! :)))))

2010-06-18 @ 14:44:06
URL: http://www.daniellaibis.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0