Kom aldrig igen!



Välkommen åter...kom aldrig igen!!!

Stopp!

För att ni inte ska missuppfatta mig nu och tro att jag menar er, mina älskade läsare, syftar min rubrik på TV4:s senaste humorsatsning, "Välkommen åter." En humorsserie som utspelas i varuhusmiljö, med endast det bästa som Sverige har att erbjuda i kvinnliga komiker. Hmm.

Jag är, som ni vana läsare av min blogg, redan vet, inte ett stor fan av den kontemporära svenska humorn, men detta är på väg att bli en klassiker. Underhållningsvärdet är kusligt nära, lika lågt som det hos tv-serier som Skånefruar, Kungarna i Tylösand och det som förr i tiden var pausbilden i SVT.



Jag erkänner här och nu att jag genom alla år, har haft lite svårt för tjejhumor. Sissela Kyle, Petra Mede mfl., får mig liksom inte på gott humör. Det händer dock ibland att kvinnor likt Babben Larsson och Mia Skäringer, får mig att fnittra till lite, men det är tyvärr allt för sällan.

I Välkommen åter, har man tyvärr inte fått med Mia Skäringer i rollistan, men en Babben Larsson, totalt befriad från roliga repliker, har man pressat in. Det blir gärna att man pressar in Babben oavsett var hon ska in faktiskt.

Nä, det känns som att manusgänget består av ett gäng högskolestuderande tjejer, höga på hembränt och alkoläsk, som sitter och skriver ner all skit som snurrar i huvudet på dem och sen staplar ihop en massa repliker och plumpa situationer över varandra  som en hög med höstlöv och hundbajs, som någon krattat ihop, men inte plockat upp. Utan nu ligger det där lite halvfuktigt och blåser runt i parken och bara irriterar folket som kommer i dess väg.

Shit, förra stycket kändes som en sån där löv- och bajshög, faktiskt.

Nå, eftersom att tv-tablån i övrigt bestod utav sjukt dåliga tecknade filmer från Jordanien, skittråkiga engelska deckarserier och kickboxing, var man ju så illa tvungen att genomlida denna tv-seriernas kolera. Nu tänker ni att jag ju kunde stängt av tv:n och läst en bok istället. Nä, så roligt ska vi inte ha det!

Då hade jag ju suttit här nu och skrivit en liten trevlig bokrecension istället och det hade varit alldeles för mysigt och inte speciellt kul.

För visst är min krönika kul idag?!

Va? Du där!! Bapp, bapp, bapp, tillbaks till skärmen igen och läs färdigt! Om alla vi andra läser, ska fan du också göra det. Kaffe hämtar man antingen innan eller efter! OK?!

Vadå, "chefen kom precis in på mitt rum och bad mig jobba på"?? Skit i honom/henne!

Vad tror du han/hon gör när du jobbar? Jo, sitter och surfar hela jävla dagarna!

Var var vi?

Jo, Välkommen åter.

Är det inte skamligt att man släpper ut sånt skit på oss? Vem tror dom att vi är? Visst, vi tittar kanske hellre på en skitdålig tv-komedi, än på Jordanska tecknade serier om stackars barn som får brandbomber i frukostflingorna och vars mormor bara har tre fingrar kvar eftersom hennes rädisodling består av fler minor än rädisor, men det vet väl för h-e inte dom? TV4-ledningen alltså! Va? Vet dom? Arrghhhh!!!!!

Jag ger upp! Nu sticker jag till Pocketshop och köper ett dussin nya böcker. Bra för elräkningen också.

Till slut vill jag bara be de ansvariga för Välkommen åter, att smörja in sig själv i Akaciahonung, ta Buss 507 till Skansen och väl där, rulla sig i termitstacken. 

Förresten! Isbjörnens ungar, gick på dagis.



Kommentarer
Postat av: Maria P

Vilken rolig blogg! jag råkade hitta dig via en gemensam vän på FB och jag verkligen älskar ditt språk.. Själv är jag yvig och stor i maten, och tittar sällan på TV och i så fall, defintivt inte på sport i någon form, men jag kommer att läsa vidare. Au Revoir!

2010-11-02 @ 09:10:34
URL: http://familjenfockgrand.blogspot.com
Postat av: Mats

Tack Maria!

Tyvärr har jag legat lågt i höst pga av flytt och andra projekt, men hoppas inom kort få tillbaks den kreativa ångan och publicera fler krönikor.

2010-11-03 @ 13:49:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0